Sunday, February 1, 2009

KARNIVAL SUKAN RTM (1)

(Gambar oleh DRH. Beliau menunggu sehingga tamat karnival. Terima kasih)







6 comments:

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

sindir siapa tu datuk?
main tarik tali?
dari UMNO ke PKR..
dari PKR ke UMNO...

Kulupbana said...

Salam Datuk, nampak macam Datuk bersukan tu; pinggang dah ok ka? Boleh kalau sesekali nak ke padang namun keutuhan tulang pinggang tu kena lah jaga jugak. Nak pakai lama katakan.

Datuk,
Malam tadi baru selesai upacara perasmian Studio Digital Audio Mix Stage Finas oleh Datuk Seri Najib.

Studio maya bernilai RM56juta milik FINAS ini menggunakan teknologi audio digital Dolby Stereo setanding dengan kapasiti studio besar di serata dunia.

Eloklah kalau sebelum ini produser kita terpaksa ke luar negara; tentulah bukan sedikit kos dapat dijimatkan.

Tetapi industri filem kita ni tak akan ke mana jika gaya penceritaannya hampeh, tak matang dan melalut entah ke mana.

Filem MAUT contohnya; adakah patut anggota polis ketika cuba menenangkan seorang ayah yang mengamuk berkata 'pakcik sabar pakcik...' sedangkan sudah terang lagi bersuluh yang si polis koperal tu usianya lebih tua daripada si mamat yang tertekan itu.

ibrahim yahaya said...

Sdr Abe Mie Terjah,

Sebenarnya, gambar boleh menceritakan 1001 perkataan.

Hakikatnya, dalam politik ramai yang sedang "bertarik tali" sekarang. Tariklah yang mana patut.

Yang menang akan mendapat medal, yang kalah akan sakit tangan dan seluruh badan. Sekarang ini, ramai yang tiada kerja bolehlah menjadi tukang urut.

Sesekali sedap juga jika diurut.

ibrahim yahaya said...

Sdr KB,

Pinggang tiada masalah. Tulang pun sudah ok.

Di negara ini, ada agensi mempunyai peralatan yang canggih tetapi kurang digunakan kerana sikap "tidak peduli" atau maklumat tidak sampai ke pengguna. Ada juga kerana kadar bayaran tinggi, tiada orang yang mampu menggunakannya.

Bagi pembuat filem, eloklah banyak menonton filem Hollywood, Bollywood atau Korea. Perlu jadi filem Malaysiawood bukan filem Malaysiakayu. Lu fikirlah sendiri.

MUMMY ROKIAH said...

Bro, buah pingang kena jaga. Sangkanya batu lain pula jumpanya.
Apapun BRAVO!
RTM nampak ada perubahan. Persetankan dgn komen-komen wartawan-wartawan hiburan yang telah dirasuk untuk meruntuhkan RTM.
Naik berubah kena berani. Billy Lim kata "Berani Gagal"

hays said...

Pusat Berita Radio tidak di jemput...sukan untuk BES TV je ke Datuk???