Wednesday, April 23, 2008

LEE KAH CHOON KELUAR PARTI

Timbalan Setiausaha Agung Gerakan, Datuk Lee Kah Choon, hari ini mengambil keputusan untuk keluar parti kerana mahu menerima tawaran kerja oleh DAP.

Laporan itu disiarkan oleh Buletin Utama TV3, sebentar tadi.

4 comments:

Norizan Sharif said...

Elok dia ada kerja Dato' .. Saya percaya di Selangor, Perak, dan Kedah pun ramai pemimpin BN pegang jawatan dalam kerajaan negeri. Biarlah mereka mencari rezeki yang halal untuk anak isteri. Asalkan jangan pegang jawatan dalam parti, saya kira tidak ada kesalahannya. Saya percaya elok kita terbuka dalam soal ini. BTW, kalau tak salah saya, Selangor + Penang + Perak menyumbang lebih 50% KDNK negara. Ertinya juga, di negeri-negeri ini banyak peluang pekerjaan. Saya faham soal "semangat BN", tetapi selepas PRU12, banyak negeri tewas, jadi cara BN berfikir dan bertindak juga harus berubah. Anyway, oleh kerana dia dah keluar Gerakan (atas desakan BN juga), tidak ada sesuatu yang boleh menyekatnya dari masuk DAP.

ibrahim yahaya said...

Sdr Norizan,

Ketika kita susah, hanya kita saja yang tahu. Asalkan halal dan tidak melanggar undang-undang.

Keluar parti dan masuk parti lain adalah hak individu.

Janganlah pula selalu melompat. Orang mungkin hairan dengan pegangan politik kita. Atau sesuatu yang tidak betul dengan perjalanan hidup kita. Tak tahu le.

Anonymous said...

Ooi said Lee’s appointment to the two state economic development agencies showed the Pakatan Rakyat government’s open-minded policy.

“Talented leaders should not be robbed of the opportunity to serve the people.

Barisan leaders should stop having narrow-minded thoughts.

“Not everything should be politicised. Our agenda is simple, which is to give a chance to those who have the potential to serve,” he said.


Saya kutip dari the star online 23 April,Jeff Oii.

ibrahim yahaya said...

Sdr Awang,

PR semakin pandai berpolitik.

Seperti benih pokok menumpang yang terdampar di pulau yang subur. Membesar dan terus melilit. Akhirnya pokok yang ditumpang mati dan rebah ke tanah untuk dimakan anai-anai.

Jika BN terutamanya UMNO masih dan terus bercakaran, yang untung bukan orang lain tetapi benih pokok tumpang itu.