Friday, May 23, 2008

PENYANYI KAHWIN BEKAS MENTERI BESAR?

Pagi ini ketika bersembang dengan beberapa kawan di Tanglin, Kuala Lumpur, terkeluarlah cerita mengenai seorang penyanyi (janda) yang berkahwin dengan bekas Menteri Besar.

Maka ramailah yang memasang telinga untuk mendengar cerita kawan itu kerana bagi mereka ia satu maklumat baru dan menarik.

Bagi saya, apa salahnya bekas Menteri Besar itu hendak berkahwin dengan artis. Sudah jodoh, kahwin sajalah. Kahwin sajalah asalkan duit banyak dan mampu untuk menyara anak orang. Ini lebih baik daripada melakukan maksiat atau tinggal serumah dan berlagak seperti suami isteri. Minta dijauhkanlah.

Jika benar, Selamat Pengantin Baru. Baru? Lama kot.

19 comments:

Anonymous said...

Bukan sekadar nasi lemak sahaja yang sedap di Tangling tu ye...

Mazlan, said...

Menteri Besar mana tu?
Menteri besar Kedah ka?

ibrahim yahaya said...

Sdr GJ,

Selain nasi lemak, ada roti bakar, lontong dan pelbagai jenis mi. Tapi yang paling sedap ialah cerita-cerita politik tanahair. Adakalanya bersembang sampai lupa nak punch card atau masuk kerja.

ibrahim yahaya said...

Sdr MM,

Macam mana boleh tahu?

epain said...

kalau ikutkan...ada 5 negeri yg mempunyai bekas MB...

yg mana tu?...

cuba datuk rimau bagi clue skit areanya...

utara?...sentral?...pantai timur?

ke bekas CM...ikutkan bekas CM sorang je...koh tsu koon...

ibrahim yahaya said...

Sdr Epain,

Sdr boleh menjadi penyiasat yang baik. Jika tidak layak, jadi wartawan pun bolehlah. Wartawan pun adakalanya perlu menyiasat.

Tiada clue, tetapi biasanya orang berkahwin dua tu, tegap dalam semua bidang terutamanya keupayaan kewangan, tenaga, selera makan, selera minum, selera melihat, selera mendengar dan pelbagai macam seleralah. Teruskan siasatan.

Anonymous said...

salam jumaat,
la...ingatkan tok dah tau.lama dah citer nih dah tak best pun tok tapi mungkin best bagi yg baru tau.betul lah tuh mcm anak mahmud katakan.iyer,korek,korek,korek.my x mb n my senior sekolah dulu2 tapi dia senior byk lah dari i...hehehe.

epain said...

entah lah datuk...

kalau ikutkan kelima-lima MB...tegap-tegap belaka...

mcm2 jenis tegap...tegap duit, tegap badan...

kalau bekas MB di sentral ni pulak "tegap muka"...sebab makan tempe byk sangat sampai muka licin....

sesekali kita bergosip pun ok gak...hari-hari citer pasal politik....

ibrahim yahaya said...

Sdr Awang,

Saya bab kahwin artis ke, janda ke atau apa sajelah asalkan halal, saya sokong seratus peratus. Yang tak halal tu saya tentang. Posting itu dibuat untuk orang yang tidak tahu seperti sayalah. Awang cekap, lainlah.

ibrahim yahaya said...

Sdr Epain,

Saya diberitahu orang Utara. Yang lain tu, Sdr cari le.

mn said...

A.kum Datuk,

1. Ya Rabbi...apa yang takut sangat nak sebut Mahdzir Khalid dengan Noraniza Idris?

2. Dah tahu tulis je terang-terang.

3. Lagipun mereka kahwin. Lagi bagus. Saya kalau ada peluang nak juga tapi 'ongkos' tak cukup?

ibrahim yahaya said...

Sdr Su-Kj,

Sdr yang bagi tahu, bukan saya ya.

Pemuda Pelapis said...

Salam Tuk (ringkas panggilan Datuk...ok ke?),

Lama tak komen kat blog ni. Hai Tuk macam2 cerita pulak ni? Menarik jugak. Baguslah tu sape2 ada duit lebih dan mampu proceed ajelah.

Tapi cuma nak bagi pandangan pada suami-suami yang nak tambah lagi sorang dua tu, kenapa mesti cari artis, model atau yang bergetah saja? Kalau betul2 nak ikut sunnah Rasulullah, carilah janda2 (ibu tunggal) yang benar2 mengharapkan tempat bergantung hidup. Barulah besar pahalanya...tak gitu Tuk?

Ini cadangan isteri saya lah jugak ni. Kalau saya, insyallah takde masalah sebab isteri saya memang bagi green light katanya asalkan jujur bagitahu tapi syarat dia itulah, kena tolong janda2 yang betul2 perlukan tempat bergantung. He...he...he...!

Hai! Macam-macam cerita, macam-macam hal pulak. Dunia! Dunia!

ibrahim yahaya said...

Sdr Pemuda Pelapis,

Salam kembali. Cerita kampung je, sebab orang lain buat cerita bandar atau antarabangsa.

Saya setuju dengan pandangan Sdr agar siapa yang nak tambah satu lagi, pilihlah IT yang ramai anak. Sdr amat bertuah kerana mempunyai isteri yang amat memahami.

Tanpa DuniaTiger, dunia ini tidak bermakna. Ok ke tagline itu?

Pemuda Pelapis said...

Salam lagi DIY,

Saya terlelap awal lepas berita malam tadi. Mulalah mata pun celik awal jugak, jam 3 pagi tadi. Dinner terlepas, dah kira bangun mcm nak bersahur jugaklah ni. Sambil2 tu saya jenguk blog kwn2.

Slogan Datuk tu baguslah tu. Tiger kan harimau dan sikap harimau ini digambarkan sebagai Raja Rimba. Jika pada manusia dianggap kepahlawanan. Jika tanpa keberanian macam mana mahu berjuang. Saya setuju sangatlah tu. Apa pun tiger ni ada byk cerita dan sejarahnya. Ada yg lagenda dan tidak kurang pula yg dongeng. Takpe kemudian2 kita borak pasal ni. Agak interesting jugak.

Kadangkala cerita kampung atau cerita warung kopi ni ada yg lebih logik dan lebih baik daripada omong2 pemimpin yg merasa hebat. Dunia kita ni dah terbalik.

Teringat topik poligami ni Datuk, baru2 ni kan ada dibahaskan dlm Dewan Rakyat. Itulah... kalau saya ada duduk dlm dewan tu dan boleh bersuara, pastinya buah fikiran inilah yg akan saya kemukakan dengan sokongan dari belakang oleh isteri saya. Barulah Malaysia mampu mengatasi kekangan kemiskinan yg ditanggung oleh kebanyakan ibu tunggal (IT bak kata shortform Datuk tu). Betapa saya merasa bersyukur sungguh punyai isteri yg amat memahami, malahan amat bertuah saya sebenarnya.

Isteri saya tu pun bukan calang2 jugak tu Datuk, salah sorang bekas personaliti TV jugaklah katakan zaman dulu2. Tapi stesen mana tak bolehlah saya bocorkan... syyhhh... rahsia peribadi!

Macam ye tak ye saja Pemuda Pelapis cakap ni. Betul ke? Tak kisahlah betul ke tak betul ye Datuk? Bukan org popular pun. Yg mahalnya adalah sumbangan beliau pada slot2 tertentu di zaman lampau. Cuma mungkin TDM dan TDSH saja kalau masih ingat pun.

Oh ye Datuk, saya amati rupa paras Datuk baru saya teringat. Rasa2nya saya pernah bersua dan berborak dengan Datuk tapi mungkin dah lama sangat. Bila tu tak ingatlah tapi memang pernah jumpa dulu-dulu. Mungkin ketika Datuk di RTM kalau tak silap. Email Datuk tu tak gunapakai lagi ke? Sesekali rasanya nak juga kontek Datuk offset. Hari tu saya try sekali tapi tendang balik. Jika sudi hubungilah email saya di blog saya.

ibrahim yahaya said...

Sdr Pemuda Pelapis,

Hantar pada datukbeb@yahoo.com.

mat_terab said...

mana saudara IY dapat berita Mahadzir Khalid dgn Noraliza Idris ni?...betul ka....

Kulupbana said...

Datuk
Tu lah orang politik. Bukannya nak jaga negeri, pi cari bini. Artis pulak tu. Mungkin masa tengah dok canang berkhidmat untuk rakyat, masa tu lah lirikan mata mencari mana satu yang boleh memberi khidmat.

Hai, menang sorak kampung tergadai.

Anonymous said...

salam... untuk pengetahuan sdr2 sekelian suami noraniza idris bukanlah dato mahadzir khalid...orgnya dato muhamad mustafa,dia memang asal kedah tapi skang menetap di sbrg jaya pulau pinang...dan klu sdr2 sekelian berminat sangat dgn noraniza bleh la cuba masuk daun sebab dato mustafa dah ceraikan noraniza lepas anak bini dia mengamuk...dato mustafa ni pun banyak cawangan dai noraniza ni yg ke 3...