Sunday, May 11, 2008

JELITA MEI 2008



BENARKAH wanita suka merajuk? Ada yang mengatakan ya dan ada juga berpendapat tidak.

Bergantung pada personaliti wanita itu sendiri, sama ada hati mereka mudah tersentuh apabila terusik atau terguris. Hakikatnya, memang wanita suka merajuk. Ini dibuktikan menerusi hasil kajian daripada seorang pensyarah tempatan yang mendedahkan punca wanita suka merajuk.

Jelita keluaran Mei ada jawapannya.

4 comments:

Anonymous said...

salam hari ibu,
kalau wanita tak merajuk tak seronok lah dunia lelaki,mcm mana kaum lelaki nak mengurat.tak seronok mengurat tanpa rasa ada sebarang cabaran.merajuk-rajuk ini baru seronok saling pujuk memujuk.kalau takder rasa merajuk,iskh tak seronok lah tok.takder perasaan lah perempuan tu kat kita.merajuk pada yg sudi nak memujuk.tapi kalau memanjang nak merajuk boleh blah lah huhuhu...

Anonymous said...

Wanita memang suka merajuk kerana mereka suka dipujuk. Hasil selepas dipujuk tu yang cukup tinggi nilainya tu...
Dan satu lagi wanita juga suka dipuji...

ibrahim yahaya said...

Sdr Awang,

Wanita yang merajuk itu adalah insan yang mahu dipujuk. Lelaki gantang tidak seharusnya menyuruh wanita yang merajuk memanjang segera "blah" kerana ia adalah tindakan yang "kurang sporting".

Namun, wanita tidak seharusnya merajuk dengan perkara-perkara yang remeh temeh sebaliknya sentiasa memahami apa yang ingin dilakukan oleh pasangan mereka. Betul tak?

ibrahim yahaya said...

Sdr MM,

Bersetuju dengan pandangan Sdr bahawa wanita harus dipuji terutama jika sumbangan mereka yang cemerlang dan memberi manfaat kepada semua orang termasuk lelaki.

Ada lelaki tidak menghormati wanita walaupun mereka telah memberi sumbangan terbaik. Ini termasuk tidak menaikkan pangkat mereka atau memandang "sebelah mata" dengan kebolehan wanita berkenaan. Aduuh, kejamnya.