Saturday, June 28, 2008

ALLEYCATS MASIH MEMPERSONAKAN



TERIMA KASIH DAUN KELADI

DEE
, NIK DAN WAN

SUNGGUH MENGHIBURKAN.

Yang utama, ikatan persahabatan kita berkekalan.

daripada DIY dan DRH

10 comments:

terubuk jantan said...

SALAM DATO,
untuk pengetahuan Dato DiMalaysia yang kita cintai ini ALLEYCATTS,GINGERBREAD,ALICESOUND,SWEETCHARITY,HARMONI,FLYBAITS,REVIVAL DAN BANYAK LAGI SEZAMAN DENGAN MEREKA TELAH MENJADIKAN HALWA TELINGA PENDENGAR DIMALAYSIA MENYIMPAN SERIBU KENANGAN PADA LAGU-LAGU NYANYIAN MEREKA...KITA TIDAK BOLEH LUPA PADA LAGU SEPERTI UNTUK NUSA DAN BANGSA*(GINGERBREAD),SUASANA DITASIK PERDANA(ALLEYCATTS),BATU(SWEETCHARITY),PENANTIAN(HARMONI),BELAIAN JIWA(FLYBAITS),tiada cinta lagi(alicesound)dan banyak lagilah Dato.Itu kita baru menyebut tentang kumpulan belum lagi penyanyi solo.Saya masih ingat ketika tahun 1979, pusingan akhir bintang RTM sewaktu Jamal Abdillah(senandung semalam) dan najib hanif(demi cinta ini) berada dalam satu pentas gamat rumah jiran saya pada waktu itu tapi kini 'kegamatan'itu tak dapat dirasai....entah kenapa?pada hal waktu itu tiadalah alat-alat yang canggih dalm bidang muzik seperti waktu sekarang ni.

p/s: sambil saya menaip ini saya ditemani oleh nyanyian mendiang loga "jika kau bercinta lagi"...he he he he.

ibrahim yahaya said...

Sdr TJ,

Malam tadi, David Arumugam mengucapkan “terima kassey” kepada Jamal Abdillah kerana mempopularkan lagu Senandung Semalam di Malaysia. Lagu itu mula dinyanyikan oleh Alleycats di Singapura. Bagaimanapun, Jamal yang mendendangkannya dengan baik membuat lagu itu “meletup” di Negara ini.

Seperkara lagi, jika lagu bagus, walaupun kita berada di luar Negara, ia tetap mendapat sambutan peminat. Alleycats berada di Hong Kong selama sembilan tahun dan album yang dipasarkan di Malaysia ketika mereka berada di sana, mendapat sambutan baik.

Belajarlah daripada kumpulan ini yang sudah bergiat dalam dunia seni selama 40 tahun.

M Nasir, bila lagi hendak mengadakan konsert amal di Istana Budaya?

junkopile said...

Assalamualaikum tok
Dengar2 di kelantan orang perempuan dah tak boleh pakai lipstik, kasut tumit tinggi dan kena pakai tudung tok tapi dengar2la.Nampaknya tak dapatla orang Kelantan tengok alleycats tok sebab hiburan ni kan melalaikan, tetapi lagu lagu alleycatkan banyak unsur nasihat salah juga ke tok.lagi pun rasanya kumpulan kumpulan muzik lama nih dah membuktikan yang mereka juga ada disiplin dan boleh memberikan pengaruh yang baik.lagi satu dengar nuar nak debat pasal minyak dengan shabery??

fudzail said...

Dato
Terima kasih kami dengan PM yang sebegini
http://1426.blogspot.com/2008/06/why-do-we-love-our-prime-minister-so.html

awangsulungmerahmenyala said...

salam sejahtera,
bila m.nasir nak dapat anugerah dato?sekurang-kurangnya anugerah darjah dato kalau bukan dato seri pun.asal usul m.nasir bukan dari Singapura,ibu bapanya org Johor.kenapa tak menjenamakan semula negaraku dengan ciptaan baru yg lebih asli m.nasir boleh buat,beliau pun sehebat zubir said pencipta lagu majulah singapura.
mengapa Petronas boleh mengajikan org luar main muzik di dewan mereka?bagaimana dengan anak seni kita?
ahhhh...semua mereka yang tahu mendengar sahaja mereka tahu hu ha hu ha bertepuk bersorak tetapi mereka langsung tak menghargai,mereka menghargai seniman sesat.
mereka hanya tahu berpolitik budaya kotor mereka kununnya mengatakan mereka tahu seni kununnya mereka patriotik,mereka sebenarnya tahi kucing.

kesian orang-orang macam m.nasir(beliau dikatakan kaya)`sekaya` manakah beliau?

ibrahim yahaya said...

Sdr Junkopile,

Dato' Ahmad Shabery Cheek ini adalah antara pemimpin pelapis UMNO yang boleh berucap dengan baik. Dalam pertemuan dengan kakitangan kementeriannya, beliau selalu mengingatkan mereka supaya membuat penerangan yang baik dan berkesan agar rakyat tidak keliru.

Oleh itu, tidak hairanlah apabila portal berita Agenda Daily yang diterajui oleh Rosli Ismail membuat tawaran agar beliau berdebat dengan DSAI, Dato' Ahmad Shabery yang terkenal sebagai orator yang baik menyahut cabaran itu bagi memainkan peranannya sebagai Menteri Penerangan, yang antara tugasnya memberi penerangan yang betul kepada rakyat.

Baginya, rakyat tidak boleh dikelirukan walaupun sesaat pun yang menyebabkan mereka melakukan tindakan yang tidak bijak. Rakyat berhak mendapat maklumat yang betul dan benar. Bukan pembohongan.

ibrahim yahaya said...

Sdr Fudzail,

Semoga Sdr dan keluarga berada dalam keadaan sihat walafiat dan dilindungi Allah SWT sepanjang masa.

ibrahim yahaya said...

Sdr Awang,

Satu hari nanti, Sdr M Nasir akan menerima anugerahnya. Tunggulah.

PUTERA GOMBAK said...

saudaraku tiger,
initial DIY tu macam buat kerja sendiri aje
- saja menayaakat

ibrahim yahaya said...

Sdr Putera Gombak,

DIY - Dunia Ibrahim Yahaya.

DIY - Do-It-Yourself.

Betula tu, buat sendiri la.