Monday, June 23, 2008

USAHA HADAPI KEMELESETAN EKONOMI

Posting Terbaru: 129 sokong, 78 menentang.

Usul kenaikan harga minyak yang dibentangkan oleh Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Shahrir Abdul Samad diluluskan dengan 129 menyokong manakala 78 undi menentang tepat jam 7.10 malam.

Pengundian yang pada mulanya dicadangkan secara suara yang menyokong melebihi suara yang tidak menyokong telah mencetuskan suasana hangat.

Setelah mempertimbangkan bantahan yang dikemukakan, Speaker Tan Sri Pandikar Amin Mulia menjalankan pengundi secara belah bahagian dengan undi setiap Ahli Parlimen diambil.

Posting Asal

Hari ini, DATUK SHAHRIR SAMAD , kata jika kita tidak membuat penstrukturan semula subsidi minyak, kita akan menghadapi defisit yang teruk jika kemelesetan ekonomi berterusan.

Jika ekonomi dan kewangan negara teruk, macam-macam boleh jadi. Antaranya diperas ugut.

Ketika Malaysia mengadapi krisis matawang pada 1997/98, sebuah negara jiran bersedia meminjamkan RM5 bilion kepada kita. Baiknya hati.

Tunggu dulu.

Ada syaratnya.

Mereka menetapkan syarat agar Malaysia memberikan air secara percuma selama-lamanya. Baik ke tu?

17 comments:

Anonymous said...

Sewajarnya jika itu yang disyaratkan, diminta, seharusnyalah untuk Malaysia menunaikan janji dan permintaan itu. Tangan yang di atas lebih baik dari tangan yang dibawah.

Cuma jika mahu bermaruah, eloklah permintaan itu tidak atas sebab kita mendapat habuan atau pertolongan si fulan dan si fulan, kerana menunaikan syarat dan permintaan itu sudah menjadi 'rasuah'

Adalah wajar dalam keadaan minyak yang semakin naik, kerajaan bermurah hati dan mengistiharkan pemberian air percuma seumur hidup kepada si fulan bin si fulan.

Inilah sahaja caranya kalau kerajaan mahu terus dipandang tinggi dan bermaruah - kluangman

ibrahim yahaya said...

Sdr Kluangman,

Jika kerajaan mahu terus dipandang tinggi dan bermaruah, semua penerajunya mesti bersih dan kelihatan bersih. Jangan sedikit pun kekotoran kerana ini akan menimbulkan cemuhan dan pelbagai prasangka. Jangan baru satu penggal, banglo dah menggantikan bangsal. Datuk Nik Aziz dah lama jadi Menteri Besar tetapi duduk rumah lama. Pemimpin kotor, tersilap langkah, pasti masuk longkang. Sejarah akan berulang. Jaga-jaga.

Anonymous said...

Tentang Dato' Shahrir ini kami orang orang Johor memang berbangga bangat dengan cekadak sorang ni. Kepandaiannya bercakap macam murai atau tiong tercabut ekor sesuai sangat jadi Menteri Pengguna.

Cuma kami minta menteri yang kami kasihi ini, warnakanlah rambutnya supaya hitam, nampak muda untuk menyelesaikan masalah negara yang makin 'tua' - kluangman

Anonymous said...

Saya ingin meminta pandangan saudara tentang beberapa pendapat menyatakan bahawa dalam politik, untuk ahli aktivis politik, semua benda jadi hal peribadi...hatta peribadi sesaorang itupun jadi bahan, isu dan dikartunkan..

Adakah Dolah antara individu yang kita anggap melakukan semua perkara atas kepentingan peribadi sehingga kita menghalalkan apa sahaja penghinaan ke atasnya, ke atas keluarganya..kluangman

awangsulungmerahmenyala said...

salam berbilion,
awang teringat dengan cerita tan sri p.ramlee dalam filem madu tiga bapa sarimah dalam madu tiga cakap`baik...?baik ada maknaaaaaa...tuuu.
kalau nak selamanya mana boleh lima bilion lainlah kalau 5 trilion bolehlah kita bagi sehingga ada bulan dan bintang.
ok tak tok?tapi 5 trilion dolar us lah.

pokpet said...

Dato, semua orang politik sama jer. Celaru. Kompius. POKPET pun makin tak faham dengan depa ni. Tak boleh pakai langsung! Bagi bloggers macam POKPET jadi menteri pun baguih! hehehe

Dato, jemput lawat blog POKPET http://pokpet.blogspot.com Boleh tolong buat link dari blog Dato ke blog saya?

:)

terubuk jantan said...

Salam Dato,
Pertama sekali mengenai pemberian air secara percuma buat selama-lamanya merupakan satu sikap ingin mengambil peluang dari kesempitan yang dialami dan tidak besifat ingin membantu jiran. Ini boleh dikatakan sebagai jiran yang kurang baik atau tidak boleh diharap.Perkara kedua pula mengenai PENSTRUKTURAN SEMULA SUBSIDI MINYAK, sebagai orang biasa yang mebaca suartkhabar arus perdana dan alternatif(blog) secara peribadi saya berpendapat ramai lagi akar umbi(rakyat) yang kurang jelas dengan perkara ini oleh itu saya mencadangakan agar Dato Menteri melakukan penyiaran isu ini secara meluas sehigga ke peringkat akar umbi(rakyaT) sehingga mereka benar-benar jelas mengapa dan apakah 'PENSTRUKTURAN SEMULA SUBSIDI MINYAK'serta apakah 'Kelebihan' yang bakal mereka nikmati dari tindakan kerajaan tersebut , InsyaAllah.

Anonymous said...

Salam,

Saya dok tunggu bila agaknya kerajaan malaysia nak jual air yang telah dirawat pada negera jiran tersebut instead of jual air mentah pada harga 2sen ?

sham

harun said...

apa yang kluangman cakap tu? tak paham lah..macam takda kaitan je bercakap..apa pasal tengah krisis harga minyak kita bagi air free dekat orang pula? ke kluangman tak paham cerita ni?

ibrahim yahaya said...

Sdr Kluangman,

Biar rambut putih asalkan tidak berputih mata. Rambut putih itu disebabkan sudah mula tua atau terlalu banyak gunakan otak untuk berfikir mengenai masalah negara.

Datuk Shahrir Samad ni seorang yang bijak dan berani. Macam mentornya Tun Musa Hitam. Teliti sejarahnya dalam politik terutama peningkatannya sehingga menjadi Menteri. Yang penting, beliau berani bercakap walaupun adakalanya tidak dipersetujui oleh orang lain.

ibrahim yahaya said...

Sdr Awang,

Baik yang ada makna itu tidak baik. Sebagai contoh berbuat baik dengan seorang lelaki untuk mendapatkan anaknya bagi dijadikan isteri kedua. Baik bersebab.

ibrahim yahaya said...

Sdr TJ,

Menteri Penerangan, Dato' Ahmad Shabery Cheek, dalam ucapannya di beberapa tempat menegur golongan yang mencari "kesempatan daripada kesempitan" orang ramai. Baginya, golongan seperti ini sebenarnya tidak bermaruah, tidak berperibadi dan tidak bertanggungjawab.

Saya selalu menamakan golongan ini sebagai pelesit atau lintah darah.

ibrahim yahaya said...

Sdr Pokpet,

Saya cadangkan Sdr jadi Menteri. Pilihlah portfolio yang sesuai untuk Sdr. Menteri Kesihatan?

ibrahim yahaya said...

Sdr Sham,

Salam kembali.

Mereka mempunyai strategi. Tidak tahulah siapa yang sentiasa menasihati mereka. Hal air ni, begitu kecil saja kepada mereka. Yang lebih penting, mereka mahu jadi polis di rantau ini.

ibrahim yahaya said...

Sdr Harun,

Bagi la chance. Dalam blog ini boleh la merapu. Asalkan tidak melucah dan memfitnah je. Adakalanya saya juga kena belasah.

Daripada pandangan atau komen, kita boleh agak siapa dibelakangnya.

Anonymous said...

Canada is rich in real wealth

The Canadians are poor

français

by Gilberte Côté-Mercier

I will ask you this question: Is Canada rich? I don't mean the budget of the Federal Government. I am not even talking about money. I am talking about the real wealth that we need to live: food, clothes, shelter, heating, medical care, etc.

Don't we have all of that in Canada? Cannot Canada produce all of this type of wealth? Yes, Canada is a rich country; very rich indeed. It is actually one of the richest countries in the world. There is plenty of almost everything in Canada.

So we, Canadians, live in a rich, very rich country. It is we, Canadians, who are the owners of this very rich country. It is our country, since we are Canadians. Canada is our country. It is ours, and it is rich!

However, if we look at each one of us in particular, we realize that we are poor. There are even Canadians who are very poor, who live below the poverty line. To lack the necessities of life is to be poor. All the unemployed people lack the necessities of life. All the lower-income classes lack the necessities of life.

In a rich country like Canada, there are many, many Canadians who are very poor.

The Canadians are so poor that there are more tenants than owners, more hired people than entrepreneurs, more slums than family homes. And the few owners and entrepreneurs who are left are debt ridden.

Yet, Canadians are the owners of Canada. Canada is rich, but the Canadians are poor. Why?

I will tell you why. Listen to this:

You, Canadians, are the ones who develop Canada. You, all of you, the heirs and workers of Canada.

As you develop the country, the Financiers get it into debt. How?

Well, as you work, the Bankers inscribe the wealth you produce in their ledgers. They inscribe this wealth as their own assets, and as your liabilities, even if you are the real owners of the nation.

All that is produced in Canada is inscribed in the banks' ledgers as liabilities for the Canadians, and as assets for the Bankers.

You produce wealth, and thus you make Canada, your country, richer. This new wealth should be listed in the banks' ledgers as your assets, since you are the ones who made it. However, it is the exact opposite that is taking place. The assets of our country have been listed by the banks in the liabilities column of the national accounts, but at the same time, the banks have also written down the assets of our country in the column of the assets of the banks. The banks have simply stolen all the assets of our country and inscribed them as their own assets, and as liabilities for our country. They have purposely used the wrong column for their own profit and to the detriment of our country. This is the greatest of all possible tricks and swindles.

The Banker lends money to you or to your boss to make products. When he lends money, the Banker says: “I create money. I am the owner of the money I create. I lend you this money so that you will produce real wealth. I get you into debt. This money I lend is my assets and your liabilities. This money is my credit and your debit. To be able to pay me back your loan with the interest, you will have to give me your products. This way, the real wealth you produce becomes mine. Do you realize how I become the owner of all the wealth of the nation, because I create money?”

This is simple, but false, bookkeeping. This is a robbery, a swindle. This is dishonest.

Your work, your wealth, should be inscribed by the financial system as your own credit, your own assets. Then Canadians would be rich. But today's Bankers inscribe the wealth of the Canadians as their own assets, and get the Canadians into debt. This is why Canada is rich, and the Canadians are poor.

The Bankers begin by stealing our credit, and this way, they can steal our goods. This is a rip-off!

Moreover, the Bankers get dividends on this credit stolen from the Canadians.

The Social Crediters want to change this state of affairs, this way of counting wealth.

With Social Credit, dividends on real wealth will go to the citizens instead of to the Bankers.

Is Canada getting richer or poorer? It becomes richer in real wealth. This should translate into dividends to the shareholders of the nation, namely, all the Canadian citizens.

This is the foundation for the Social Credit dividend.

This is a social dividend, given to every citizen, every member of society. Industrial dividends will continue to be given to industrialists, but the Social Credit dividend will be given to all, on top of industrial dividends.

Who will pay for this social dividend?

This social dividend will be financed by society. It will be issued by the Social Credit Office, just like the banking dividends are issued by the banks.

Where will we get the money to finance this dividend?

A dividend is money. Money is a matter of figures, numbers to count and buy real wealth. If there exists some real wealth, there must exist monetary figures to represent it.

If real wealth has increased in the country, there must be a corresponding increase in money, which is a dividend.

So where will they get the dividend? It is a figure that will represent the increase in wealth, in comparison with the previous year.

Let us suppose the real wealth of Canada has increased by one billion dollars. So we need an extra billion dollars in money to represent this new wealth. Where will we get this billion dollars? The Social Credit Office will create it.

How will this dividend be distributed to everyone? You Sir, Madam, and each member of your family, will have your own account at the Social Credit Office. For example, the first day of each month, you will receive a $800 dividend, based on the increase in production in our country. This money will be inscribed in your account, just like interest is inscribed in your bank account.

This is very simple. And what will happen next? Well, you will buy, if you will, the products that are offered for sale in stores.

Some will say that if such a dividend is given, the nation will go bankrupt!

Don't worry. This dividend is issued because there is new production to match it in Canada. So if everybody gets a $800 dividend every month, producers will be able to meet the demand for goods. Who could then go bankrupt? You buy, retailers sell, producers sell, people work. There is no sign of bankruptcy there.

And what about taxes? Taxes have nothing to do with the dividend. A dividend is new money to buy an increase in products. Taxes are the opposite of a dividend, since they reduce our purchasing power. We need more money to match the new production, not less money in our wallets.

Is Canada getting richer? Yes, so Canada yields dividends in products. Social Credit will issue dividends in dollars to represent these dividends in products.

“Where will they get the money” is a question that does not need to be asked when one knows that money is nothing but figures to represent real wealth.

Social Credit is simple and fantastic at the same time, as fantastic as today's progress. We need the Social Credit proposals implemented immediately, because Social Credit will solve all of our financial problems, just as the automobile, radio, and airplanes solved our problems of transportation.

How can we obtain the implementation of Social Credit?

First, be convinced yourself that it is needed. Then, ask for its implementation. Ask our governments with all kinds of petitions, letters, phone calls, delegations, visits, etc.

Does the “Michael” Movement organizes all of these petitions?

The “Michael” Movement does not work like other movements. It presents petitions on behalf of all the population, but it requires the participation of each of its members.

It is the apostles of “Michael” who, with their pressures and work of education in the population, got the Canadian Government to give, in 1952, the old-age pension given to all, without means test nor inquiries. The Social Crediters were the only ones to call for this with no strings attached.

We must repeat our demands until they are fulfilled.

The “Michael” Journal explains the Social Credit system, and gives the methods to achieve it. Read the “Michael” Journal, which is the most interesting and useful publication of all. To read it, you must of course be subscribed. If you are not already subscribed, hasten to do so. It costs only $20.00 for four years. It amounts to only five dollars a year to be freed from High Finance. And get all your friends and acquaintances to also subscribe to this fantastic journal. All become apostles of “Michael” by soliciting subscriptions.

Our motto is to find new subscribers, to get every household to receive the “Michael” Journal. Help us to make the people Social Crediters by having them receive the “Michael” Journal.

Gilberte Côté-Mercier

This article was published in the January-February, 2002 issue of “Michael”.

mat_terab said...

Makna nya semua Ahli perlimen BN sokong Pak Lah menaikan harga minyak sebanyak 40% dan ertikata lain pendapatan rakyat berkurang 40%.....