Friday, June 13, 2008

DS SHAHIDAN SEORANG BLOGGER




Datuk Seri Shahidan Kassim kini seorang blogger.

Beliau menggelarkan dirinya HARIMAU UMNO .

Maklumat daripada blog Sdr Zainal Kassim .

Selamat menulis.

5 comments:

Anonymous said...

salam tiger,
harimau umno?hahahah...pandanglah dalam cermin ajaib tanya pada cermin ajaib siapa harimau umno yang sebenar sekarang ini.iskhhh malu,malu huhuhu.

mat_terab said...

JADI BLOGGER TAK MENGAPA JANGAN JADI 'GOBLOG' SUDAH LER.....

ibrahim yahaya said...

Sdr Awang,

Saya rasa DS sudah memandang cermin ajaib itu. Ketika ditekan soalan siapakah sebenarnya wajah dalam cermin ajaib itu, tiba-tiba terkeluarlah tulisan HARIMAU UMNO. Nak buat camna kerana cermin ajaib tu yang kata beliau macam tu. Kita ikut jelah asalkan tak kacau orang.

Kita sudah ada Singa UMNO maka kita perlu Harimau pula. Esok kita carilah buaya, badak, kancil, unta, kuda atau belut. Kalau hendak guna benda lain pun boleh seperti pistol, senapang, bom, kapalterbang atau helikopter. Pilihlah yang mana sesuai dengan tabiat masing-masing.

ibrahim yahaya said...

Sdr Mat Terab,

Sebenarnya ada pelbagai pandangan mengenai orang politik membuka blog. Ada yang bersikap sinis, ada juga yang mengalu-alukan. Tapi buka tetap buka. Trend terkini.

Namun, bagi saya yang penting ialah konsistensi iaitu menulis bahan setiap hari, setiap minggu dan setiap isu agar semua orang boleh tahu apakah pandangan mereka sebagai pemimpin politik.

Tengok blog Kit Siang, walaupun apa yang dia cakap itu kadangkala tidak betul, dia mengulas hampir semua isu dan jika mahu mencari bilakah sesuatu peristiwa itu berlaku bacalah blog dia. Semuanya ada dan semuanya dia belasah.

Satu lagi ahli politik perlu menjawab semua komen kerana rakyat mahu mereka menjawab soalan yang dikemukakan. Jika hendak tulis bahasa Melayu, tulislah bahasa Melayu. Jika nak jawab dalam bahasa Inggeris pun boleh juga walaupun berterabur. Tulislah dulu apa yang ada dalam kepala otak, kemudian masuklah kelas bahasa Inggeris untuk memperbaikinya dan boleh "speaking london".

Yang penting jawab. Barulah orang tau pemikiran kita. Sama ada kosong ke atau penuh. Jika terlalu penuh tak elok kerana ia akan meleleh ke luar otak. Membazir.

Anonymous said...

Betul tu..semua orang dah nak jadi blogger, bagusla tapi kan kalau setakat bukak tutup blog kemudian tulis tetapi nak setting suruh orang lain ermmmm tak berkembang ilmu. Nak tukar widget pon kena minta tolong orang tukarkan payah la macam tu. Walau apa pon kalau banyak sangat orang komen pon tak terbaca. Anyway tahniah la saper-saper yang dah boleh setting wordpress dan blogspot sendiri. Sesiapa yang ada duit lebih tu register la domain dan webhosting sendiri barulah set blog. Maaf tetapi seronok bila boleh setting blog sendiri.