Monday, October 6, 2008

RUMAH TERBUKA NEGARAWAN MALAYSIA





(Gambar oleh TJ)

Pelayar DUNIATIGER, Sdr Terubuk Jantan, mengirimkan gambar rumah terbuka Tun Dr Mahathir Mohamad di Sri Kembangan semalam yang dihadiri pelbagai lapisan masyarakat termasuk warganegara asing yang teringin sangat untuk menemui TDM.

Antara yang hadir ialah Menteri Luar, Datuk Seri Dr Rais Yatim dan isteri, Datin Seri Maznah; Ketua Pengarang Berita Publishing/blogawan, Datuk A Kadir Jasin dan bekas Menteri Luar Bandar dan Pembangunan Wilayah, Datuk Seri Aziz Shamsuddin.

8 comments:

MAWAR BERDURI said...

salam raya mr tiger?

kalau sya tinggal kat semenanjung pun saya pegi jugak..ni sya kena merentasi gunung-ganang lautan api.

Anonymous said...

Masa didunia NEGARAWAN...jangan pula di akhirat kelak NERAKAWAN

'ilmuan'

Mazlan, said...

MASIH ADA YANG SAYANGGGG...

Anonymous said...

Manusia yang suka berprasangka buruk mempunyai hati dan jantung yang pendendam. Dendam dan marah adalah tipu daya Syaitan.

Marilah kita prasangka baik sesama muslim selagi dia mengucap 2 kalimah syahadah dan menunaikan kewajiban kepada Tuhan Yang Maha Kuasa.

Sebesar mana dosa manusia muslim sehingga menceceh langit, jika beliau bertaubat dan insaf, maka semua dosanya akan diampun oleh Tuhan Yang Maha Pengampun dan Tuhan Yang Maha Menerima Taubat. Oleh itu, marilah kita kasih dan sayang sesama Islam, sebab inilah ajaran agama Islam yang sebenar.

-ADAM AMIN-

Anonymous said...

Selamat Hari Raya Tok Rimau,
Nak komen tentang sikit komen anon 'ilmuan' sempena hari baik bulan baik ini..tak perlu nak berkias-kias perkara yang kita sendiri tidak tahu mula dan akhirnya walaupun kita sudah 'yakin(?)' akan jadi 'syurgawan' di akhirat nanti. Muhasabah diri sendiri sebelum menjadi hakim dunia. Akhirat adalah urusan Allah SWT. Wassalam.

hasipin66 said...

Salam TokTiger,

Realitinya Tun Mahatir layak mendapat gelaran NEGARAWAN SEPANJANG ZAMAN,Malaysia cukup dikenali dimata dunia hasil kebijaksanaan dan ketokohan Tun M.

Datuk Mukhriz dilihat memiliki dan mewarisi karisma dan ketokohan seperti ayahnya Tun M.

amirul said...

Salam Raya Tok Tiger,

Hampir seminggu tak kunjung blog Tok coz cuti raya. Kat rumah belum ada access internet lagi. Ni tengah lepas geram le ni time lunch kat opis. Anyway SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI... Tak buat open house macam TDM ke? Apapun selamat hari raya buat seluruh kaki blogger yang mengunjungi DUNIATIGER... WALAUPUN RUPAMU KU TAK KENAL TETAPI LUBANG HIDUNGMU TETAP JADI PUJAAN HATIKU! wallahualam...

Anonymous said...

Datuk Tiger,

1. Saya ingin ucap terima kasih dan syabas kepada Anon 10.39AM dan Adam Amin yang mengulas mengenai komen oleh 'ilmuan'.

2. Orang yang benar-benar berilmu tidak akan mendabik dada mengatakan dia berilmu dan seterusnya menggelarkan dirinya seorang ilmuan. Ilmu seseorang itu boleh dilihat daripada tindakan dan pemikirannya.

3. In the first place Datuk, you shouldnt have allowed that kind of comment. It is so disgusting. I am no fan of Tun Dr Mahathir but I am no fan of people who likes to discredit others too.

4. Datuk bekas pengarang kanan di kedua-dua media cetak dan elektronik tentu Datuk bijak membuat tapisan.

Terima kasih.

CT Tanjung Perak