Sunday, November 18, 2007

MCA MARAH "PM" BARU

MCA hari ini menyuarakan kemarahan terhadap "PM Baru" yang mengetahui tarikh PRU akan datang. Naib Presidennya, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek menyifatkan kenyataan Tan Sri Abdul Rashid Rahman itu sebagai satu pembohongan dan mencari publisiti untuk dirinya. Menurut Dr Chua, hanya Paklah saja yang mengetahui tarikh PRU akan datang dan TS Rashid (yang seolah-olah macam "PM" pulak) buatlah kerja yang sudah dipertanggungjawabkan.

Kemarahan Dr Chua itu dilaporkan oleh Malaysiakini hari ini yang memetik laporan China Press. Menteri Kesihatan itu juga mahu masyarakat Cina bertindak bijak dengan tidak mengundi DAP semata-mata kerana "marah-marah" dengan UMNO.

Menurut beliau, masyarakat Cina juga perlu memperbetulkan persepsi bahawa kerajaan sekarang adalah "Kerajaan Melayu" dan memilih DAP bermakna memilih parti yang membela nasib kaum Cina. "Ini (persepsi sebegini) boleh menimbulkan ketegangan kaum dan boleh menimbukan insiden seperti yang berlaku pada 13 Mei."

(Renungan Rimau : Jangan cari pasal kalau tiada pasal. Buat kerja sebagai Pengerusi SPR dan tidak payahlah menjalankan peranan orang lain. Hari ini MCA marah. Esok, UMNO pula dan MIC tentu akan belasah beliau. Jangan cari pasal.)

No comments: