Tuesday, September 16, 2008

HASHIM JASIN - ADUN SANGLANG

PUTRAJAYA 16 Sept. - Mahkamah Persekutuan di sini hari ini mengisytiharkan kerusi Dewan Undangan Negeri kawasan Sanglang di Perlis dimenangi oleh Pesuruhjaya Pas negeri itu Hashim Jasin.

Pada 18 Jun lalu, Mahkamah Pilihan Raya negeri itu mengisytiharkan kerusi DUN Sanglang yang dimenangi oleh calon Barisan Nasional Abdullah Hassan pada pilihan raya umum 8 Mac lepas dikosongkan berikutan petisyen yang dikemukakan oleh Hashim. - Bernama

11 comments:

Samsudin said...

Ini membuktikan kerajaan bawah pimpinan Pak Lah adil kepada semua perkara. Termasuklah perihal kerusi DUN Sanglang ini...

amirul said...

Salam Tok Tiger,

Saya tak setuju kerajaan PAK BADUTLAH masih kukuh seperti yang diwar2 kan! PAK BADUTLAH masih dibuai mimpi2 indah. Hanya orang2 berkepentingan saja suka mengampu beliau!

ahm said...

paklah adilpun tapi kalau semua harga barang terus terusan naik apa ke jadahnya.

oil price as of today has dropped to usd95/barrel.. our petrol price remain at rm2.15/litree. where is govt promise to revise petrol price twice a month. habok pun tarak

lihatlah betapa mudahnay rakyat dihaprakkan oleh govt hari ini. come hari raya ini we all will reliase how bad is the situation... so spend wisely during raya coz we may not get anymore money after raya... trust me

rayliew said...

Keputusan tersebut membuktikan kepimpinan kerajaan tidak mempengaruhi keputusan yang dibuat oleh mahkamah dan undang-undang sedia ada adalah adil dan saksama.

3 SuNgeY said...

Salam Tok Harimau...
Ini menunjukan bahawa negara kita mengamalkan Demokrasi yang benar-benar tulus... Biarlah Pak Bandut tu dengan angan-angannya...

hasipin66 said...

Salam TokTiger,
Tahniah kepada yang berjaya mendapat keadilan,inilah bukti keadilan dalam sistem perundangan kerajaan BN dibawah kepimpinan Pak Lah.

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

selamat bertugas lah.

tapi kalau pilihanraya, PAS sekarang kelam kabut sikit sebab kerjasama dengan DAP dan kelentong Anwar tak menjadi.

usahawankekal said...

ntah aku pun tak tahu nak komen pasal
pak lah..sebab aku tak kenal betul2 dia semua aku dengar dari berita,internet,forum jadi yang aku biasanya akan adilinya melalui performance ekonomi semasa,harga minyak,masalah sosial,then baru kita tau sesebuah kerajaan itu buat kerja atau tidur......

LIMAUDONG said...

Salam DIY

Keputusan yang adil bahawa Mahkamah Malaysia " Is Not Under Influence " Tahniah Federal Court. Itulah Demokrasi.

BUJANG SENANG said...

Confirm besok Pakatan Rakyat memerintah Negara...Senarai kabinet dah ade:

http://antirepublik.blogspot.com

Al Capone said...

Kekuatan PAS di Sanglang bukanlah merupakan faktor bagi kemenangan mereka di sana. Tetapi perpecahan UMNO yang berpanjangan akan menyebabkan BN tidak akan dapat menawan kembali DUN Sanglang pada PRU ke 13 dan seterusnya. Inilah realiti sebenar di Perlis.