Friday, November 28, 2008

PASTIKAN YANG BAIK BERTAMBAH BAIK


(Amokh)

(DCK)

Blogawan Rocky Bru menulis mengenai pertukaran peneraju GLC Malaysia sekarang. Antara yang disebutkan ialah Tan Sri Azman Mokhtar (Khazanah) dan Datuk Seri Che Khalid (TNB).

Harapan saya, apa yang berlaku dalam GLC perlu memberi manfaat kepada semua pihak terutama rakyat jelata yang menerima perkhidmatan mereka.

GLC gemilang, rakyat senang. GLC cerdik, hidup rakyat baik.

Ada beberapa GLC atau agensi kerajaan yang masih "bersih" daripada skandal dan penyelewengan. Ini termasuk Petronas dan Permodalan Nasional Berhad (PNB).

Menjadi harapan rakyat Malaysia agar GLC ini terus bersih dan gemilang.

7 comments:

MAWAR BERDURI said...

salam tiger?

sebagai rakyat Malaysia kita slalu mengharapkan agar peneraju2 agensi2 kerajaan mahupun swasta terhindar dari ketidakbersihan..mudah2an terus dan selamanya.

bungaraya said...

Yang sebenarnya bukannya susah sangat untuk menjadikan diri setiap drp kita mengamalkan sikap integriti dalam kehidupan seharian.
Jikalau Islam itu kita hayati sebagai 'the way of life' kita, tidak timbul masalah kekacauan dalam kehidupan seMalaysia. Kerana rakyatnya yang majoritinya merupakan penganut agama islam ini, akan menjadikannya satu kenyataan. Ini tidak. Kita islam tapi kita suka minum arak. Kita islam tapi kita suka main judi dan kita islam tapi kitalah yang ramai dalam disko dan pubs. Kita islam tapi hisap dadah pun kita juga. Kita islam dan pemimpin islam kita ada yang terlibat dengan kerja meliwat jantan.

Anonymous said...

Kalau semua orang kembali ke jalan Islam, Insya Allah takkan ada masalah-masalah penyelewengan, rasuah, penipuan dan sebagainya... Islam itu dah cukup lengkap. Ajarannya merangkumi pelbagai aspek...

ChengHo said...

Sepatutnya GLC adalah batu loncatan bagi peneraju GLC ini untuk menjadi Ushawan yg bertaraf dunia . SElepas meneraju GLC mereka harus mempamirkan kehebatan mereka samaada menubuhkan perushaan sendiri atau pun menjadi kapten kpd Multinational company.
Kita mahu melihat Azman Moktar dan rakan rakan bukan jaguh kampung.

Anonymous said...

DCK tu tak payahlah ... byk cerita

taipingmali said...

harap yg baru akan mendapat semangat baru

rayliew said...

Kita mengharapkan semua peringkat GLC adalah BERSIH, barulah GLC dapat berfungsi dengan baik dan berkesan serta transparent...