Thursday, November 27, 2008

RAMPAGE IN INDIA CITY - 82 KILLED

Teams of gunmen stormed luxury hotels, a popular restaurant, hospitals and a crowded train station in coordinated attacks across India's financial capital, killing at least 82 people, taking Westerners hostage and leaving parts of the city under siege Thursday, police said.

A group of suspected Muslim militants claimed responsibility.- AP.

5 comments:

bungaraya said...

Tok Tiger,
Salam,
Banyak lagi kawasan dimerata dunia ini yang menimbulkan pertanyaan kepada saya, APAKAH ERTINYA DEMOKRASI?.

Sebenarnya perkara yang paling membahagiakan diatas muka bumi ini ialah keamanan, kebahagiaan dan kehrmonian. Masing-masing diantara kita manusia ini, boleh makan, ada tempat tidot dan ada pakaian untuk dipakai. Itulah perkara asas yang sangat diperlukan dalam kita meneruskan kehidupan harian kita.

Apapun jua alasannya, peperangan dan ketidakstabilan seperti yang Datuk utarakan itu, sangat tidak disukai hatta oleh seekor nyamuk sekalipun. Apa yang dapat kita buat atau lakukan dalam keadaan ketidakstabilan dunia spt itu? Sebagi manusia biasa kita berada didalam suasana yang sangat menakutkan untuk meneruskan kehidupan. Apa ertinya demokrasi jika makanan, tempat tinggal dan pakaian habis semua terbakar kerana puncanya Hak asasi manusia, Keadilan sejagat, Liberalisasi dan sebagainya?

Bukan sahaja Ekonomi dunia harus dibuat perubahan kepada sistem yang digunapakai, malah dalam politik juga demokrasi itu sendiri harus diperbaharui. Mungkin Islamisasi?

Anonymous said...

regardless of which "terrorist" or any group that launched the attack,they must be dragged forward and punished for what they did.any people who abuse religion to resort to violence is an act that smear the good name of the religion itself.

Anonymous said...

Salam Tok..
Inikah yang diinginkan oleh para pejuang angin perubahan dalam politik negara kita sekarang??

Atau mereka teringin sangat jadi seperti yang berlaku dinegara jiran kita (Thailand) yang kononnya terlalu demokrasi, dikuasai oleh rakyat..yang ketika ini, bermula dari awal tahun ini hingga sekarang....masih huru hara!! Apa ertinya demokrasi jalanan begitu?? Apakah mereka tidak terfikir bahawa tindakan mereka yang terlalu demokrasi itu telah menghancurkan ekonomi negara mereka yang sememangnya telah punah ranah oleh sikap mereka sendiri..

Entahlah Tok Rimau,
Kekadang..seram juga bila melihat senario politik pihak pembangkang sekarang... terlalu ghairah bermain-main dengan perasaan rakyat jelata..!! Kalau sudah tidak terkawal nanti...macammana??

vicky said...

People were left without mercy with uncaught innocently death. The actions by these terrorists were uncalled and may God punish them.

rayliew said...

Tindakan militan terlalu kejam. Begitulah yang berlaku di negara yang suasana politiknya tidak stabil..saya bersyukur negara kita terhindar dari insiden tersebut, kita mengutamakan perpaduan kaum dan keamanan. Marilah kita mempertahankan keamanan yang kita kecapi sejak 51 tahun yang lalu.