Friday, July 4, 2008

TS RAFIDAH BOLEH TIDUR NYENYAK?

Saya mendapat news alert daripada AgendaNews : "RAFIDAH BOLEH TIDUR NYENYAK...Mahkamah pagi ini tolak petisyen untuk batalkan kemenangan TS Rafidah Aziz di kerusi Parlimen Kuala Kangsar."

Bolehlah Tan Sri Rafidah menumpukan perhatian kepada kawasan dan Wanita UMNO.

10 comments:

Anonymous said...

Bro,

Mana boleh tidur nyenyak...malam-malam nanti kang dikunjungi oleh "peliwat".

Kedudukan dalam wanita pun belum terjamin. Betulkah Azalina akan cabar beliau? Tolong siasat la...Tok Rimau.

Satu lagi, ada ura-ura Rafidah dikatakan akan melompak. Minta tolong agen kenit Tok Rimau pi siasat....

ibrahim yahaya said...

Sdr Anon,

TS Rafidah ini comel orangnya. Masa muda mesti cute. Bijak bistari pulak tu.

Wanita UMNO cukup suka dengan beliau. Itu sebabnya mereka begitu taksub dengannya. Jika ahli wanita disuruh lompat ke kiri, mereka akan lompat ke kiri. Jika ke kanan, pun mereka lompat. Tapi Super GM ini tidak akan melompat ke parti lain.

Saya yakin tiada wanita yang akan "main belakang" terhadapnya. Kecuali ada lelaki yang tak suka Super GM ini dan mahu orang lain menggantikannya. Adalah beberapa nama yang disebut-sebut seperti DS Azalina dan Dtk Dr Mashitah. Namun, saya yakin Wanita UMNO akan tetap menyokong wanita ini. Siapa wanita tu? Tanyalah wanita-wanita tu?

Anonymous said...

salam sejahtera,
iya memang nenek boleh tidur,bagaimana dengan rakyat?kalau dato saya tak tahu lah boleh ka tidak tidur nyenyak.
krisis politik yang melanda sekarang nih telah memberi impak yang hebat pada ekonomi Malaysia.saya tinggal di Malaysia saya merasa kesannya yang amat mendalam.saya harap dato lebih menjurus kepada entri-entri mengenai kemelesetan ekonomi inflasi dan sebagainya.saya harap dato dapat menulis mengenai penderitaan rakyat akibat kedurjanaan permainan politik oleh pemerintah mahupun pembangkang,saya melihat mereka merupakan campur tolak sifir dan bahaginya adalah sama.
mereka tiada memikir mengenai `saya`(saya itu adalah rakyat)
mohon dato dapat menulis perkara yang lebih menjurus kepada kesempitan ekonomi akibat dari perbuatan pemerintah kita dan permainan politik dari pembangkang.

saya minta maaf andai saya membuat dato rasa kurang senang.

mohon dari saya.

ibrahim yahaya said...

Sdr Awang,

Satu cadangan bernas yang saya akan ambil perhatian. Blog ini memberi peluang kepada saya untuk melontarkan apa saja yang penting untuk bacaan rakyat. Seterusnya, mereka boleh memberikan pandangan apa saja tanpa memfitnah orang.

Tatkala ada antara kita yang merindui pemerintahan TDM, kita tidak boleh lari bahawa kini negara diterajui oleh Paklah. Beliau dan pasukannya yang dipertanggungjawabkan untuk memerintah negara ini selepas mendapat mandat pada PRU12.

Ketika ramai yang mahu perubahan di peringkat atas, ada juga yang berpandangan biarlah Paklah meneruskan usaha untuk memperbaiki negara dalam semua hal termasuk politik dan ekonomi.

terubuk jantan said...

Dato,
Wanita Umno perlu juga ada calun untuk bertanding seperti juga pamuda umno...Saya cadangkan ada wanita yang lebih lagi garang pada kak fidah barulah manthop wanita umno...amacam dato..

Anonymous said...

boleh ke? lena ke dia? tido ke dia?
lena tido? tido lena?
ishhhh..boleh ke?

ibrahim yahaya said...

Sdr TJ,

Jika pemimpin itu bagus, takyah diturunkan. Jika kurang bagus, silakanlah. Namun, pengganti perlu lebih baik daripada yang ada. Ketika ini, TS Rafidah masih bagus lagi kot. Tak tahulah pandangan orang lain. Saya pun bukan Wanita.

ibrahim yahaya said...

Sdr Cendawan,

Bole ke dia tido lena? Jawapannya, bole. Malah Super GM ada banyak masa untuk bermain dengan cucu.

junkopile said...

assalamualaikum tok tiger
k kangsar 2 cantik pekan dia tok maklum pekan diraja, tepi sungai 2 dan laksa mmg sedap, sebagai orang lama dan Jeneral bagi wanita Umno TSR rasanya tetap sygkan Umno dan tidak mungkin melompat parti, walaupun dia tidak lagi kerja bersama sama sama Pak Lah dalam kementerian Perdagangan.

abe MIE 'TERJAH' said...

ada pendingin hawa, rumah tak bising dengan anak kecil, tak sakit perut, padam lampu, ada guard jaga, kenyang perut.. boleh lah tidur nyenyak.

Orang politik mana boleh tidur nyenyak nanti kena BELASAH. Kawan- lawan sama sahaja sekarang nie.


pkrpasdap.blogspot.com