Wednesday, August 20, 2008

DEBAT AGENDADAILY MALAM INI



Jangan lupa menyaksikan Debat Agendadaily malam ini antara Ketua Menteri Pulau Pinang dan Pemangku Presiden Gerakan, Tan Sri Dr Koh Tsu Koon.

Siaran langsung debat itu disiarkan menerusi TV9 dan NTV7 pada jam 9 malam manakala siaran tertunda di TV3 pada 12.30 malam.

8 comments:

TINTABIRU said...

Salam Datuk,
Patut juga debat seperti ini diadakan, Agar masyarakat di Penang boleh buka mata dan tahu kebenar yang sebenar.

kluangman said...

Debat yang tidak menjemukan, peruntukan masa kurang dari 1 jam tentulah tidak mencakupi segala tetapi semangat dan iltizam LEG untuk membasmi kemiskinan tegar dalam masa 1 tahun berbanding 50 tahun yang di ambil oleh BN ( juga belum berjaya ).

Persaolan yang menarik oleh LEG ialah, jangan nafikan BN tidak rasuah, jika tidak rasuah, manamungkin BN tewas dalam tsunami PRU12 yang lalu, perkara ini tidak disentuh langsung oleh KSK..

Apapun tahniah ke atas kedua duanya kerana debat yang cukup teruja dan berilmu. Malaysia tidak ketandusan pemimpin yang hebat jika kita melihat ketokohan kedua2nya.

Sang Rajuna said...

Salam,

Debat orang pandai memang menarik. Apalagi kedua-duanya mempunyai kebolehan yang setanding; tidak seperti Anwar dengan Sabri Chik.

Selepas ini kita ingin melihat debat antara tokoh UMNO dengan tokoh PAS misalnya; tentu tidak kurang menariknya

Dan yang tidak kurang pentingnya diharap rakyat mendapat maklumat yang berguna dan manfaat dari debat itu.

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

....Namun begutu, ada yang tersirat di hati abe Mie ialah orang Melayu menjadi pembangkang di PP dan abe MIE takut perkara ini menjadi realiti dan merebak ke seluruh negara nanti. Pemimpinnya adalah orang Cina dan yang melalak sebagai pembangkang adalah orang Melayu yang majoriti 67% penduduk di Malaysia.

epain said...

Debat yang menarik...

saya tak minat dengan isu yang dibangkitkan...

tapi saya respect kedua pemimpin ini yg mempunyai corak Bahasa Melayu yang bagus..

ibrahim yahaya said...

Sdr Tintabiru,

Apabila AgendaDaily mempelawa Menteri Penerangan untuk berdebat dengan DSAI, sebagai pemimpin muda yang bersikap terbuka, Dato' Ahmad Shabery Cheek menyahutnya. Ini titik permulaan ke arah satu budaya sihat iaitu berdebat dan bukannya berdemonstrasi. Yang lain adalah sejarah.

Kini, debat kedua sudah pasti dinanti-nantikan kerana kejayaan debat pertama itu. Oleh itu, tidak hairan selepas ini debat antara kerajaan dan pembangkang akan menjadi budaya kita dan mereka yang berdemonstrasi dianggap "orang" yang sudah ketinggalan zaman melainkan perarakan secara aman membantah pandangan bodoh seperti yang diutarakan oleh Menteri Besar Selangor tempohari.

Anonymous said...

Datuk,

Saya tergelak2 bila pemimpin Gerakan ini tersasul semasa berdebat. Ada ke `Pertubuhan' disebut `Persetubuhan'? Haha

ibrahim yahaya said...

Sdr Kluangman,

Peristiwa menarik menyebabkan kita tidak terasa masa berlalu begitu saja. Jika ia membosankan, kita akan asyik melihat jam tangan bertanyakan bilakah event itu akan berakhir. Lagi cepat lagi bagus.

Isu yang ditonjolkan sudah pasti untuk kepentingan parti yang diwakili. Rasuah pun dilakukan oleh pemimpin pembangkang kerana manusia yang tidak dapat mengawal nafsu tidak kira warna kulit akan terjerumus ke lembah hina itu.