Wednesday, August 6, 2008

MARI BERKAMPUNG 10 HARI DI PP

Penamaan calon - 16 Ogos 2008
Pengundian - 26 Ogos 2008

Oleh itu ada 10 hari untuk berkempen. Ada bilik hotel lagi ke? Ada rumah yang boleh disewa?

Tetapi pemimpin UMNO jangan datang ke PP untuk berkempen pemilihan parti pula.

Tolonglah Abang Jalil tu. Beliau mungkin jadi calon.

Ejen kenit memberitahu saya ada beberapa pihak dalam Bahagian UMNO PP menawarkan diri.

Antaranya Ahmad Saad, satu ketika dulu orang kuat DSAI. Dia dilaporkan berkata, "Hangpa suma nak menang, pilihlah aku." Betul ke? Boleh menang ke Mat?

11 comments:

PPvoters said...

Bilik hotel perlu ditempah awal. Namun saya percaya dan yakin UMNO akan datang dengan penuh bergaya menggunakan kereta mercedez E200 kompressor. 14 kereta akan tiba. Satu pun tidak akan terlepas.

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Cuba fikir dalam kegawatan begini anwar masih hendak bertanding di PP. Agaknya apa perancangan Anwar disebalik PP?

Abe MIE ada jawapan, sama ada Anwar boleh menang atau tidak di PP.

Apa komen Datuk tiger?

Marah lagi ke pasal MRR2?

joe said...

salam dato....

PP menanti kedatangan batalion puteri umno...jgn bawa c4 udah le....hehehehhehe


carcoon

ibrahim yahaya said...

Sdr PPvoter,

Bawa boleh. Tapi nak kempen, kena pandu kereta buruk. Kalau tunjuk juga nanti pengundi makan hati.

Jangan buat pengundi marah.

ibrahim yahaya said...

Sdr Abe Mie,

Dalam dunia ni macam2 gila. Ada orang nak jadi Ketua Bahagian. Ada orang nak jadi Ketua Pemuda UMNO. Tidak kurang juga nak jadi Naib Presiden.

Presiden dan Timbalan tak boleh sebab ada peralihan kuasa. Itupun ada orang ...gila nak jadi Presiden.

Ada orang gila nak jadi calon. Ada pula nak jadi PM. Kesimpulannya pasang angan2 takpe.Yang menentukan ialah tuhan. Hormatilah ALlah SWT.

Marah lagi.

ibrahim yahaya said...

Sdr Joe,

Puteri UMNO ni bagus dan cantik pula.

Jangan kacau mereka nak buat kerja.

Nanti kalau mereka marah, nahas kita.

Apapun daripada anak gadis kita jadi bohsia, lebih baik jadi Puteri UMNO.

kamal... said...

salam tok rimau..dlm kita sibuk2 mengalih pandangan kita ke permatang pauh..kita sudah lupa yg kita sedang d serang secara terbuka dari belakang..lihat saja tajuk utama d blog PEMBELA MELAYU SEJATI..(Teresa Kok makin kurang ajar pada Islam - Laungan Azan nak dihapuskan) apa sudah jadi niiii kenapa azan nak d pertikaikan..mana ulama PAS yg mejulang tinggi agama islam..yg konon islam teras perjungan parti..kalau mcm tu yg kat TV tu azan pun akan d hapuskan juga kah? kalau mereka memerintah..ya allah laknat lah mereka yg pertikaikan AZAN tu..tok rimau plss bg pandangan tetang hal ini..atau ulas sikit tok rimau..

epain said...

sebut orang itu, orang ini...

sekali yg dapat org yg tersenarai...tak pun "orang tak berkenaan"...

Bung Karno said...

Sdr Ibrahim,

Nampak macam Paklah dah tak pilih angka 13. 13 Ogos atau 13 hari berkempen. Macammana yang dia boleh percaya nombor ?

Sebab kempen kali ni lebih ganas, elok kalau Ahmad Saad bertanding.
Silap teknik, pengundi yang lari.

junkopile said...

assalamualaikum tok tiger
rase2 byk lagi resort ,chalet yang kosong di pp nih tok kulim pon tak jauh, n pemilihan kali orang pp pasti akan lebih terbuka dalam membuat pilihan dan penilaian dan mungkin bukan lagi atas dasar belas ehsan kerana mereka pasti sudah sedar akan pepatah sesat dihujung jalan kembali kepangkal jalan.
Peluang ini harus digunakan Umno dalam mendapatkan semula kepercayaan rakyat dan teruskan perjuangan bukan hanya menabur janji takut nanti beterabur plak gigi.
p/s tok jom kena mee pokok ceri

kluangman said...

Kalau berdasarkan firasat angka, hari pencalonan 16hb adalah tarikh yang sesuai untuk ahli politik, untuk Anwar itu merupakan tarikh yang cukup bertuah baginya tetapi mungkin tidak kepada lawannya, BN dan Dolah sendiri berada di dalam naungan angka yang 'ragu ragu' dalam membuat keputusan.

Tarikh dari pengundian yang dipilih oleh SPR pula merupakan satu tarikh yang paling tidak tepat kerana angka itu merupakan satu 'tekanan' atau gangugugat yang amat hebat, pengundian itu sendiri merupakan satu 'peperangan' ditambah pula dengan angka 'emosi yang keterlaluan'. 22hb adalah angka yang lebih harmonis dan meredakan semua penyokong.

Dalam firasat ini, saya menjangkakan sesuatu yang 'buruk' dalam sejarah akan berlaku seperti tsunami yang juga berlaku pada 26hb.

Oleh itu saya nasihatkan, sebagai pemerhati elok kita beredar dari PP sebelum tarikh tersebut, jangan sengaja menempa masalah.