Friday, August 15, 2008

JANGAN LUPA TONTON BERITA JAM 8

1. Kejayaan Lee Chong Wei

2. Pengakuan bersumpah Saiful Bukhari Azlan di Masjid Wilayah Persekutuan bahawa beliau diliwat oleh DSAI.

19 comments:

HANTURAYA HANTURAYA said...

TOK HARI HARIMAU.

SAIFUL DAH BERSUMPAH KATA DSAI LIWAT SECARA PAKSA SEKALI SAHAJA. YANG LAIN TENTU SUKA SAMA SUKA.

TOLONG BAGI TAHU TOK SHABERY MINTALAH DSAI TU LAPOR POLIS KATA SAIFUL TU BUAT SUMPAH PALSU.... BERANI KE DIA?

TEORI KONSPIRASI DSAI AKAN TERJAWAB KALAU DIA PUN BERSUMPAH DI MANA2 MASJID DI PERMATANG PAUH BAHAWASANNYA DIA HANYA LEWAT,. BUKAN LIWAT.

TOK HARI2MAU APA LAGI DESAKLAH DSAI BERSUMPAH DALAM BLOG ANDA!

ibrahim yahaya said...

Sdr Hanturaya,

Melihat wajah Saiful Bukhari mengangkat sumpah di kaca televisyen itu bolehlah saya gambarkan bagaimana "laluan" hidup yang akan beliau perlu lalui selepas ini. Apakah beliau akan berada di luar negara seperti kes seorang pelakon yang "terlepas" CD yang tidak sepatutnya dirakam.

Saya berdoa kepada Allah SWT memberi petunjuk kepada kita dan memberikan perlindungan kepada umat Islam di negara ini yang kini sentiasa resah, gelisah dan rimas dengan pelbagai keadaan politik yang tidak sepatutnya berlaku.

terubuk jantan said...

Dato,
Give it ur new posting about this story...lupa nak pesan pada dato,kawal pemakanan anda...durian no more.

junkopile said...

assalamualaikum tok rimau
sama2lah kita nantikan bila dsai nak bersumpah pula tapi rasanya dia nak tanya peguma dia dulu tu
tahniah buat lee chong wei kerana 300k dah dalam tangan tetapi bawaklah balik pingat emas olimpik tu dan rm1 juta pn dapat
ramai juga yang bising bila hadiah nak diberi rm1juta tetapi kalau utk rancangan nyanyi2 1million tuh ok pulak
ish pelik btul org malaysia nih
p/s tok ada rm1juta banyak 2

olimpik said...

(beijing)congrats chong wei....
u r truly malaysian!!!

(malaysia)welcome home....
oppss.. u r chinese
u r non-bumi
u cannot get discount 4 buying houses
ur kids cannot enter UiTM
u r babi
u can go back to China,
how sad!!!

ibrahim yahaya said...

Sdr TJ,

Jika ada masa. Mungkin elok tonton tv dan baca suratkhabar. Pasti sudah banyak yang menulisnya.

Saya ingat pesan itu.

ibrahim yahaya said...

Sdr JP,

Lee Chong Wei akan jadi jutawan. Yakin dan percayalah. Saya hampir menitiskan air mata melihat anak Malaysia mencium bendera negara di t-shirtnya. Kami selalu berdoa.

Anonymous said...

YBhg. Datuk,

Saya sebenarnye nak tanye bende ni lama dah.. tapi tak kesampaian..

Tapi saye nak tanye jugaklah... takut kempunan.

Soalannye, kenapa dinamakan sambal belacan permatang pauh, instead of sambal tempoyak ke... tempe ke, yang boleh membuatkan muke hensem...(Dr Khir, jangan mare aaa... nanti muke cepat kedut dan tak hensem lagi...)

Sambal kunyit pun boleh jugak... sesuailah dengan 'geng kunyit al jubori' yang bersepah2 di sane sekarang ni....

Geng kunyit ni pada hemat saye, perlu dihapuskan di muka bumi ini, kerana tidak mensyukuri nikmat pemberian Tuhan iaitu perempuan... (tak percaya tanye la kasanova sekalian.. setuju tak dengan pendapat saye ni...

JONLABUYABEDABEDU

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Emas buat Malaysia badminton.

Emas buat Saiful Bukhari kerana berjaya dan berani mempertahankan maruahnya.

Abe MIE percaya tidak ada orang seberaninya pada abad ini untuk memberitahu perkara ini secara terang-terangan.

abe MIE geram dengan wartawan bertanyakan soalan berbentuk politik dan perangkap kepada saiful. mujur dia kata- itu saya jelaskan di mahkamah.

NAK TUNGGU ANWAR BUAT SUMPAH BETUL, BUKAN SUMPAH MACAM BALA.

mat_terab said...

Anuar tak perlu bersumpah kerana dia dah dapatkan pandangan banyak ulama yang Mukhtabar.....termasuk mufti Perak......
kalau Saiful nenar-benar ikhlas nak bersumpah kenapa dekat penamaan calon pilihanraya permatang pauh...
kalu lagu tu baik Si saiful ja UMNO calon lawan Anuar di permatang pauh baru ngam.....?

Salman Madani said...

Esok, 16 Ogos 2008, hari penamaan calon. Malam ini Saiful bersumpah. Apakah maknanya tu?

Saya kira dia bersumpah bukan untuk membela diri dan meminta keadilan. Tapi dia bersumpah kerana diperalatkan untuk memusnahkan Anwar.

Malam ini jentera kerajaan (TV) sudah diperalatkan untuk memusnahkan Anwar.

Tidak adakah lagi permainan politik yang lebih kotor?

TINTABIRU said...

Salam Datuk,
Selepas melihat Saiful Bukhari Azlan bersumpah tadi, dapat saya rasakan beban yang beliau dan keluarga beliau tanggung teramat berat. Ini soal maruah bukan boleh dibuat main-main. Tiada siapa manusia pun dalam dunia ini mahu maruah mereka dipijak-pijak, Apa lagi manusia sewaras saiful, jadi DSAI bagaimana? bak kata pepatah BERANI KERANA BENAR..apakah orang seperti ini (DSAI) yang layak memimpin negara kita?

terubuk jantan said...

dato,setelah selesai piliharaya p.p nanti hari dato membuat 2 analisa terhadap 2 perkara iaitu 1)pilihanraya kecil p.p 2)mutu dan pencapaian sukan negara dari perspektif dato...dato,jangan lupa postingkan suajsana dan 'm√łod'org2 p.p pd hari penamaan calun esok..selamat malam bro.

R@duan said...

Saya pun rasa sebak dalam dada bila LCW cium bendera Malaysia. Tapi sayang budak-budak UiTM tak kan bagi anak-anak dia nanti masuk UiTM belajar...
Geli la aku tengok budak-budak UiTM tu di heret dalam kancah politik, mesti ada yang restu ....budak-budak tu tak buat assignment takpa janji pergi demonstrasi...

tandubas-lady said...

kalau dah berani sumpah maksudnya saiful berani terima akibat bukan daripada manusia tapi dari yang Maha Esa! Ingat senang ker buat perkara tu? takde siapa manusia kat bumi nak dilaknat tuhan, hanya mereka yang bodoh sombong jer tak mengaku keEsaan Tuhan!

buat saiful didoakan semoga tabah hadapi dugaan seterusnya.

buat lee chong wei, tak kesahlaa apa olimpik nak ckp - he's crazy! one thing for sure, as malaysian u really make us proud!

buat tiger - durian is bad esp for those people yang ada high b.p, kencing manis - can lead to stroke some more! Watch out ahhh....

to myself, i really miss my honey.. iskk, isskk...

Anonymous said...

Tuhan akan bersama-sama orang yang benar. Semoga Dato' dan keluarga serta rakan-rakan bersama orang yang benar.

madzz said...

salam kenal coyy

optional said...

Saya setuju dengan pendapat tandubas-lady. Perkara yang Saiful telah buat tu berat, ini soal dengan Tuhan. Yang Anwar tu pulak tak payah bagi banyak sangat alasan kenapa tak nak bersumpah. Bukan susah pun nak bersumpah, tak sesusah pergi melalak merata tepi jalan sana sini. Sekejap je pun bersumpah tu, tak penat pun, tak rosak pun tulang belakang dia yang sakit sangat konon tu.

White said...

dua-dua perkara ni memang hangat sekarang.
tapi terlepas la lagi peluang Chong Wei nak pegang duit cepu emas.
Kepada Saiful, syabas! sebab tak takut nak buat benda yang betul.
Dia tak takut dengan tohmahan yang dilemparkan. Makin kuat ada la..