Friday, August 8, 2008

TIGA PETISYEN DITOLAK..

Mahkamah Tinggi Ipoh hari ini menolak petisyen Barisan Nasional bagi membatalkan keputusan Pilihan Raya Umum di tiga kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN).

1. DUN Lubuk Merbau (PAS menang majoriti 72 undi),
2. DUN Kuala Sepetang (PKR menang majoriti 564 ) dan,
3. DUN Kuala Kurau.(PKR menang majoriti 467).
(Sumber : AGENDADAILY (8/8/2008).

Ada ke golongan yang akan mengatakan Institusi Kehakiman di negara ini tidak adil?

11 comments:

youth attack said...

haa!dah terbukti bahawa mahkamah tidak berat pada sebelah pihak sahaja.mana-mana mulut nak mengeji kewibawaan mahkamah eloklah fikir semula.

tapi andaikata kalo BN yang menang dalam kes ni,mesti ramai yang tak puas hati kata mahkamah tak adil la,bias la.hmm.macam-macam hal lah.

ibrahim yahaya said...

Sdr Youth Attack,

Pandangan yang tepat. Tidak perlu diulas lagi. Apa pun, terima kasih kepada semua hakim yang menjalankan tugas secara profesional.

2RRUN said...

Sudah terang bersuluh pula...apa lagi ungkapan nak pakai, pun tetap itu juga keputusannya. Tapi generasi harapan baru ni tentu tak akan faham, biarpun mereka terang-terang menyondol orang tengahari buta..masih tak mahu percaya. Konspirasi ler..ketirisan ler..dah jadi perangai mereka buat hal tu..nak buat cam na..!! Kalau sudah buta dan tuli dengan sogokan `keadilan'...ni lerr jadinya. Main sondol jerr...membujur lalu, melintang patah,tidak payah layan ler mereka ni.

rafabenitez_subang said...

hahahha...setakat 3 petisyen ni je belum terbukti sistem kehakiman tu telus..nak cover line sebab nak dekat pilihanraya dah...biasa la BN !!!!!

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Biar UMNO rasa bagaimana hendak bekerja keras. jangan manjakan sangat UMNO. Selalu menang aje. Kalau di PP menang (andaikata) atau majoriti Anwar kurang seribu orang, UMNO-BN kira dah menang dah. PKR kini hadapi situasi paling dasyat.

PP juga untuk menunjukkan kesetiaan orang Melayu kepada Melayu atau tidak dan inginkan perubahan kepimpinan UMNO.

Anonymous said...

assalamualaikum tok tiger
bidang kehakiman malaysia ini walaupun banyak dipengaruhi oleh sistem british dan juga sistem demokrasi yang berdasarkan sistem westminster telah terbukti dalam mengekalkan keamanan dan keharmonian di malaysia nih, tetapi bila ada golongan2 yang tidak berpuas hati itu sudah menjadi lumrah, mereka sebenarnya tidak faham kepentingan umum dan awam sebenarnya hanya memandang dari lorong yang sempit, cuba guna highway baru la laju dan luas pemandangan
junkopile

JongkongHitam said...

Haah macam la generasi lama tu betul sangat...Kalau setakat keputusan pilihanraya macam tu nak kata adil mengapa kes kes besar langsung tiada siasatan atau tindakan.

Baru jer minggu lepas Kapt Zahar orang UMNO sendiri dan Mazlan Harun lapor kepada BPR. Ada ke tindakan nak diambil. Alah...cakap berdegar degar. Ini pendakwaan terpilih dan keputusan terpilih memang dasar UMNO dan BN.

Dari zaman DR M lagi dah kehakiman di rogol. Penasihat UMNO sedang menunggu nak jadi Ketua Hakim.

Ingat rakyat senang nak di tipu ker.

JongkongHitam

terubuk jantan said...

salam dato, steady gambar baru pakai nokia e90..always support 4 tiger..

kluangman said...

Dalam keghairahan politik, ada yang sedang berbahagia..
TUAH ANGKA 8 ... Seramai 66 pasangan masyarakat Tionghua (gambar atas) mengambil angka bertuah 080808 untuk melangsungkan perkahwinan mereka di Dewan Chin Woo, Ipoh hari ini. Menurut kepercayaan kaum Cina, angka lapan membawa maksud 'kemewahan', 'kekayaan' dan kesihatan'. Selain di tanah air, tarikh berkenaan juga menjadi pilihan hampir sebahagian besar kaum Cina di seluruh dunia untuk melangsungkan perkahwinan mereka.

Dilaporkan di Beijing, China, lebih 16, 400 pasangan memilih tarikh bertuah itu untuk mendaftarkan perkahwinan mereka. Tarikh 080808 juga dipilih penganjur temasya sukan terbesar di dunia Olimpik Beijing 2008 sebagai hari perasmian sukan itu malam ini.
...................................

Menurut firasat angka, mereka yang berkahwin hari ini akan mengalami 'tekanan' rumahtangga yang cukup hebat dab jika ada yang 'cepat naik angin' akan mudah berlaku perceraian.

Bagaiamanpun mengikut firasat angka ini juga, bagi mereka yang dapat melayari dengan baik, kehidupan mereka memang dalam keadaan 'mewah'..

rafabenitez_subang said...

sokong jongkong hitam...pandangan yang tepat. tidak perlu di ulas lagi( memetik kata2 awal DIY)

bungaraya said...

Kepercayaan saya kepada sistem kehakiman negara semakin tebal sejak kebelakangan ini. Kerana Pak Lah bersungguh-sungguh menampakkan usahanya untuk memperbaiki kerosakan zaman Tun dulu. Hasil keputusan kehakiman menggambarkan keadilan dinegara ini telah dapat dipertahankan dengan baik. Hanya pemimpij seperti Pak Lah yang mampu berbuat demikian. Anuar jangan harap lah. Semasa dalam pembangkang pun sudah pandai membohong dan bersandiwara. Apatah lagi jika diberikan peluang sebagai PM. Macamana beliau nak bayar balik hutang PKR kepada Yahudi USA? Jual Malayakah?