Sunday, August 24, 2008

PUTERI UMNO HADAPI CABARAN

Unit Pemusnah Bom terpaksa dipanggil untuk memusnahkan sesuatu yang dipercayai bom di belakang bilik gerakan Puteri UMNO di Kubang Semang, Permatang Pauh, kira-kira jam 1.40 pagi. - News Alert AgendaNews.

Sejak penamaan calon, Puteri UMNO telah bergerak cergas dengan pergi rumah ke rumah untuk merayu pengundi di situ untuk memilih calon BN, Datuk Arif Shah Omar Shah.

Dalam menjalankan tugas mereka pelbagai cabaran dihadapi termasuk diraba pada hari penamaan calon 16 Ogos lalu, digertak oleh "samseng" yang tidak dikenali dan diminta balik hotel saja oleh sesetengah penyokong pembangkang yang sudah menutup "otak dan hati" mereka. Namun, ramai yang menyambut mereka dengan hati terbuka.

Ejen kenit memberitahu saya, ada usaha juga oleh pembangkang yang menghantar pelajar IPTA untuk menyamar sebagai Puteri UMNO dengan mempengaruhi pengundi untuk memilih calon PKR. Bagaimanapun, tindakan mereka dikesan serta merta kerana beberapa kesilapan nyata yang dilakukan. Takyahlah melakukan taktik menyamar tu.

Oleh kerana ada kegiatan "samseng" yang mengganggu Puteri UMNO, di sesetengah tempat ahli sayap UMNO itu kini ditemani oleh ahli lelaki UMNO bahagian dan negeri yang menjadi "bapa angkat" bagi mengelakkan kejadian yang tidak diingini.

Ada orang yang hanya berani dengan "orang pompuan" saja. Apa punya perangai.

9 comments:

TINTABIRU said...

Salam Datuk,
Itu namanya lelaki pengecut. Berani kacau perempuan saja. Kalua di sabah dah lama kena sogit.
Tak heran le kalau PKR mcm tu. Sepatutnya permpuan kena dilindungi dan hormati jgn dek kerana taksub dengan pemimpin kita jadi buta dalam menilai erti hati seorang wanita.

ibrahim yahaya said...

Salam Tintabiru,

Ejen kenit memberitahu saya, seorang ketua wanita cawangan mengadu kepada seorang pemimpin UMNO bahawa pilihan raya kecil ini adalah PRK yang paling buruk pernah dilaluinya.

Ini kerana selama beliau menjalankan tugasnya sebagai perayu, penduduk tempatan tidak pernah menunjukkan "perangai satu macam" dan pelik. Tetapi kali ini beliau menghadapinya dan yang peliknya ada kawasan yang beliau temui "orang yang tidak dikenali" datang mengertak mereka.

Jika dulu, jika ada penyokong pembangkang sekalipun, kehadiran Wanita UMNO disambut dengan baik. Tetapi kali ini, amat berbeza terutama di kawasan penyokong tegar pembangkang yang bukan tidak mahu menerima mereka tetapi adakalanya membuat perkara-perkara yang tidak pernah dilakukan sebelum ini termasuk maki hamun.

Bagi "makcik" ini, ia adalah satu budaya yang tidak sihat yang dibawa oleh sesetengah pihak. Politik, buat cara politik dan jangan menanamkan rasa benci dan berdendam antara satu sama lain. Dulu orang Melayu yang berbeza ideologi atau kepartian tidak bermusuh tetapi sekarang amat berlainan. Makcik itu juga meminta golongan lelaki menemani mereka agar diri ahli Wanita UMNO dilindungi daripada sebarang kemungkinan.

Ini pendekatan politik yang tidak sihat untuk negara. Ramai yang mahu melihat orang Melayu bergaduh. Ini menguntungkan mereka. Insaflah.

jiwakita said...

haaaa...inilah untungnya jadi calon
BARISAN NASIONAL....pekerja parti kita berhemah,sopan santun,berbudi perkerti dan ramah terserlah......

gembira calon kita..DATO'ARIF SHAH,
puas...jiwaraga untuk rakyat p.pauh..
dan negara...

jangan jadi penyokong tegar PKR...
GANAS DAN TAK BERMARUAH spt bosnyer
jugak....gigil lebih nie takut hilang kerusi dek samseng pkr...

"makcikpun kenal yang baik dan yang buruk sape.....undi makcik rahsia..."

ibrahim yahaya said...

Sdr Jiwakita,

Banyak kempen BN kini dilihat untuk membongkar pembohongan pembangkang terutama perkara yang sengaja direka-reka dan ada antaranya yang tidak logik, tetapi masih dipercayai oleh penyokong tegar parti itu.

jiwakita said...

terimakasih banyak dato'
nielah f/time komen saya dapat respon...(blog dskt tak res.drnova tak res..takpelah..

YANG PENTING KITA ADA MATLAMAT..
MENYELAM..MENYELAMAT , TERSELAMAT
DAN KESELAMATAN DUNIA DAN AKHIRAT..
BUAT WARGA MALAYSIA YG DICINTAI..DIRAHMATI...
NEGARA MALAYSIA UNTUK SEMUA..

ALLAHUAKHBAR...

youth attack said...

salam.
sy bukanlah "peminat" UMNO tapi saya sarankan agar puteri UMNO jangan cepat mengalah dan teruskan usaha mereka untuk berkempen bagi parti.mereka tiada melakukan apa-apa kesalahan dan diharap selepas ini tidak pihak yang tidak bertanggungjawab mengambil kesempatan keatas puteri UMNO.

walaupun ada sesiapa di luar sana tidak sukakan UMNO tapi sekurang-kurangnya hormatilah mereka kaum wanita.

Bluementos said...

saya bersetuju dengan pendapat sdr/i youth attack.
Walaupun anda mungkin bukan menyokong UMNO tetapi sila sedari bahawa puteri UMNO itu terdiri dari kaum-kaum wanita.
Jangan nak berkasar la pula.

optional said...

Nak buat macam mana, budaya samseng dan perangai lain macam mereka dah tak dapat diubati lagi. Dah kepala dia sendiri pun jenis suka buat kecoh. Yang bawah2 jadi hantu la gamaknya.

kepunden said...

hahaah..padan muka puteri umno..termakan bom buatan sendiri yang tak sempat nak letak kat markas pembangkang...nasib baik bukan mortar