Monday, August 25, 2008

PILIHANRAYA KECIL PERMATANG PAUH (2)





3 comments:

ibrahim yahaya said...

Melihat banner PKR mengenai hasrat parti itu ke Putrajaya, seorang rakan menelefon saya dan berkata, "perlu menang dulu sebelum ke Putrajaya". Menurut beliau, sepatutnya banner itu ditulis, "menuju ke pusat pengundian PRK Permatang Pauh".

amirul said...

Salam Tok Tiger,

Apa yang membuatkan DSAI begitu yakin untuk menerajui kerajaan pada 16 Sep ini? Tok Tiger ada apa2
klu? Wallahualam...

ibrahim yahaya said...

Sdr Amirul,

Seperti yang saya pernah nyatakan sebelum ini ialah PRK Permatang Pauh adalah medan peperangan maklumat. Perang untuk menyakinkan rakyat dan perang menggunakan maklumat sebanyak mungkin termasuk yang palsu dan mengelirukan.

PKR ingin menyebarkan maklumat kepada rakyat bahawa mereka akan membentuk kerajaan sedangkan ramai yang mengetahui bahawa perkara ini tidak akan berlaku. Pembangkang memerlukan 30 ahli Parimen BN untuk melompat ke pihak mereka. Ini dinafikan oleh anggota BN termasuk dari Sabah dan Sarawak. Ia adalah proses canang-mencanang walaupun tidak benar.

Inilah peperangan menyakinkan rakyat. Jika rakyat percaya, mereka sudah pasti mengundi PKR kini dan akan datang. BN perlu menjelaskan bahawa ia satu perkara yang mustahil dan tidak akan berlaku. BN sudah menetapkan selepas Paklah ialah Pak Najib.